Tuesday, April 15, 2014

Dah Berjalan...


Assalamualaikum.....


Akhirnya my baby girl nie berjalan juga... e lh setiap kali jumpa sesiapa, org asik tanya "badrina dah jalan?". Bila aku kata belum dan2 tanya umur berapa? Bila ku bgtau umur badrina setahun 4 bulan org cakap lambatnya... huhuhu...


Apa perasaan aku bila org ckp mcm tu? Entah... xtau la nak gambarkan mcm mana perasaan tu. Nak kata biasa je tp xjugak. Ris
au sebenarnya sbb anak org lain yg sama umur dgn badrina dah berjalan, siap dah berlari tapi anak sendiri x jalan lagi. Tambah lagi masa kakak dia si balqis umur 10 bulan dah berjalan. Lagi la kan....hmmmm.....


Actually badrina dah boleh berjalan tapi hanya setapak dua sahaja lepastu dia akan duduk kemudian merangkak. Dia nie macam malas& takut2 utk berjalan.Tapi bila kita pegang tgn dia laju jer dia jalan. Pastu bila dah jalan tu klu jatuh jer terus xnak jalan. Sampai ayah aku ckp bia je lah, sampai masa nanti dia jalan la....


Tapi sejak dua hari lepas, tetiba tgk badrina dah mcm berani nak jalan langkah banyak sikit, lama2 dia terus jalan dah xde nak berhenti2 takut2. sampsi la nie dah kemaruk nak berjalan jer.... dr depan kedai ke dalam, ke dapur ke dalam bilik. Alhamdulillah.... akhirnya adik berjalan jugak...


Tapi lepas nie sure la kku jalan gi tesco ke jusco ke mana2, nak jalan sendiri la tuh... hahaha xpe mama kasi can ye adik....










2 comments:

Mummy Chubby said...

ok la tu...kalo cpt sgt, kita plak yg xlarat nanti kejar dia.hehehee...

Nazira Zainal said...

Hehehe... Tu lah... Nie bila dah pandai jln asik nak ajak jalan luar je pulak mummy...