Thursday, May 07, 2015

Seminar GLAM 2015 | Great Leaders Are Made

Assalamualaikum.....

Pada 7 March 2015, Ira berpeluang menghadiri satu seminar anjuran GLAM (Green Leaders Acadamy). Seminar Great Leaders Are Made 2015 telah diadakan  di Pearl International Hotel, Jalan Klang Lama. Seminar ini bertujuan untuk memberitahu apakah plan dan matlamat yang telah disusun dan ditetapkan oleh Mentor dan leader Glampreneur. Juga untuk memupuk dan meningkatkan semangat terus berusaha dikalangan Glampreneur baru seperti Ira.






Slot pertama untuk seminar pagi itu dikongsikan oleh DDM Norain Mohd Nizar, berkenaan dengan Takwim dan Projek GLAM 2015. Kenapa perlunya kita as an entrepreneur perlu tau dan follow takwim? Ini kerana bila kita follow takwim yang telah disediakan, perjalanan business senang dan kita boleh susun jadual kita untuk mencapai target yang telah kita tetapkan. Bila kita tak follow  takwim pula, business kita akan tersekat dan matlamat kita sukar dicapai


Speaker pertama - DDM Ain



Slot kedua pula adalah berkenaan Peranan Usahawan GLAM dan dikongsikan oleh CDM Naa Kamaruddin. CDM Naa menerangkan apakah peranan kita sebagai usahawan, apakah cabaran dan pengorbanan yang perlu kita hadapi untuk menjadi usahawan GLAM yang berjaya. Ini membuatkan Ira sedar, apabila kita memilih untuk menjadi usahawan GLAM, kita harus fiokus dan ubah sikap untuk berjaya dan usaha dengan gigih barulah boleh transform hidup kita seperti apa yang telah kita bayang dan kita impikan.


Speaker kedua - CDM Naa Kamaruddin



Slot yang ketiga dikongsikan oleh CDM Shaliza Aziz berkenaan dengan strategi Jom Bangkok. Jom Bangkok adalah free trip yang company sediakan. Bila kata free so it's mean free PERCUMA... Percutian percuma dengan layanan 5 bintang. Kalau pergi sendiri belum tentu dapat layanan 5 bintang, kalau pon dapat dah berapa banyak wang plak kita habis kan. So dalam slot ketiga nie CDM Ija kongsikan strategi dan cara capai target untuk ke Jom Bangkok.


Speaker ketiga - CDM Shaliza Aziz



Perkongsian tentang pengalaman Trip percuma yang pernah mereka ikuti



Than after lunch, ada sesi motivasi bersama dengan Dr. H.M. Tuah Iskandar. Tujuannya adalah untuk menerapkan nilai 3E dalam diri kita. Perlu ada extra mind, mild dan mile untuk ,elonjak prestasi, memenuhi inspirasi dan mencapai visi.




Dr. H.M. Tuah in action



Ira rasa bangga sebeb berada dalam group yang betul iaitu dalam GLAM dan The Diamond Circle kerana semua ilmu berkaitan business dan online marketing diajar dan diberikan ilmu-ilmu dari  Mentor yang berpengalaman.




So enjoy the photo ye....













My leader DSM Syikin jadi host on that day



DSM Syikin & DDM Yong



before start seminar brakfast with partners - Ema, Pia & Aza



Ira with my partner, Aza dari Kluang



Gambar wajib with Founder GLAM - CDM Hanis Haizi



with DSM syikin ang Aza



Tema hari itu is Creen & Black



Ambik mood Jom Bangkok



With Aza lagi hehehe....



Me selfie



with Dr. H.M. Tuah Iskandar



with CDM Naa Kamaruddin



with DDM Norain Mohd Nizar



with CDM Shaliza Aziz


No comments: