Wednesday, May 13, 2015

Set Kurus Bajet | Set Murah

 Dalam entry sebelum ni, Ira ada mention about Set Kurus Bajet. Everyone dalam Geng Diet TDC / Geng Diet GLAM consume set kurus bajet ni tau. Event my client pon ramai yang consume set kurus bajet. So now Ira nak share dengan uolls semua apa product yang terdapat dalam Set Kurus Bajet.


For your information Set Kurus Bajet ini bukanlah ubat kurus yang uolls makan hari nie, ting esok dah kurus.... No! No! No!... bukan ye uolls.... Set kurus bajet nie ialah set yang merangkumi 3 produk kesihatan yang terdiri daripada Garlic Tablet, Mineral Coffee dan BV Alfalfa Concentrated.


Jom Ira share apa kelebihan setiap produk-produk ni:



1. GARLIC TABLET / GARLIC PLUS







Biasanya dalam setiap masakan yang kita makan akan dimasak menggunakan bawang putih. Kalau tak ada bawang putih macam tak lengkap la masakan kita tu and jadi tak sedap pulak, Bawang putih juga memang sudah diketahui akan kebaikan dan khasiatnya yang tinggi untuk kesihatan badan kita seperti menguatkan antibodi badan. Begitu juga dengan Garlic Tablet ni ada khasiatnya. Jom kita tengok ape khasiat Garlic Tablet:


1-  Membantu menurunkan kandungan lemak darah dan kolestrol darah, mencegah penyakit kardiovaskular dan arteriosklerosis
2-  Menghalang pembekuan darah untuk mencegah berlakunya trombosis
3-  Membantu dalam fungsi penghadaman dan membuka selera, melegakan perut kembung dan ulser peptik
4-  Membasmi kuman dan keradangan serta mencegah jangkitan penyakit
5-  Membantu menyelaraskan gula darah dalam badan
6- Menggalakkan peredaran darah dan metabolisme



2. MINERAL COFFEE






Mineral coffee adalah satu2 kopi yang ada garam buluh di dalammya. Mineral coffee juga dikenali sebagai Kopi Garam Buluh. Kopi garam buluh ini memang terkenal dengan khasiatnya. Antara kelebihan mineral coffee ialah:


1-  Kaya dengan unsur anti pengoksidaan
2-  Kaya dengan bahan mineral dan elemen surih seperti magnesium, besi, kalsium dan kalium
3-  Menghilangkan keletihan mental dan fizikal
4-  Melegakan tekanan
5-  Membantu pelawasan



3. BV ALFALFA CONCENTRATED






BV Alfalfa berasal daripada tumbuhan Alfalfa iaitu tumbuhan berbunga unggu dan merupakan sekumpulan kekacang. Ramai orang dah tau akan khasiat Alfalfa dan ia kaya dengan pelbagai mineral seperti kalsium, magnasium, besi, vitamin A, D, E, K, B kompleks, biotin, asid folic, kalium dan lain-lain. Kelebihan dan khasiat BV Alfalfa pula ialah:


1) Menyahtoksid
Bahan beracun dan toksid berlegar di sekeliling kita. Badan kita juga mengeluarkan sisa metabolisme yang perlu dineutralkan dan dinyahtoksid setiap hari. Alfalfa membantu mengeluarkan sisa bahan beracun dan tercemar daripada badan. 


2) Menggalakkan sistem penghadaman yang baik
Alfalfa mengandungi sejenis enzim pencernaan yang dipanggil betaine yang membantu menggalakkan proses pencernaan yang baik.


3) Mengalkalikan badan
Tubuh badan berasid adalah umpama magnet yang menarik penyakit. Terutama kanser. Alfalfa membantu meneutralkan keasidan badan di samping sifat alkali semulajadinya untuk mencegah atau membantu mengurangkan masalah kesihatan.


4) Menghilangkan bau nafas
Alfalfa mengandungi khasiat yang boleh mencegah masalah nafas dan badan berbau yang diakibatkan oleh masalah penghadaman. Seterusnya, ia membantu meningkatkan fungsi imuniti badan. 


5) Mengurangkan haba badan yang berlebihan
Sesetengah makanan menyebabkan badan berasa panas. Salah satu kegunaan Alfalfa yang paling popular adalah untuk mengurangkan masalah panas badan.


6) Menambahkan darah dan menyampaikan lebih banyak oksigen penting
Klorofil iaitu pigmen hijau yang terdapat dalam alfalfa adalah hampir sama dengan hemoglobin, pigmen merah dalam sel darah merah yang berfungsi membawa oksigen ke seluruh badan. Khasiat klorofil dalam alfalfa boleh meningkatkan bilangan sel-sel darah merah di dalam badan dan seterusnya meningkatkan keupayaan membawa oksigen yang diperlukan oleh sistem badan.


So sekarang nie uolls dah tau kan apa produk-produk yang ada dalam Set Kurus Bajet ni. Dah nampak kan yang set kurus bajet ni bukan la ubat kurus yang sama macam ubat kurus yang banyak di pasaran tu. kenapa pula kami katakan ianya set kurus bajet atau set murah. Dah tentu la sebab harga dia murah uolls.... Nak tau harga bagi 1 set ni? 





1 SET KURUS BAJET = RM150 SAHAJA

Iye  uolls harga dia macam tu.... Murah kan? Bajet kan? Memang harga mampu milik ira bagi kat uolls. Boleh dapat 3 barang lagi. Tapi kalau uolls nak ambik untuk pakej 3 bulan sekaligus pon boleh hanya RM400 sahaja.


Kalau kakak-kakak, adik-adik, abang-abang, makcik-makcik, pakcik-pakcik nak cuba Set Kurus Bajet ni boleh contact Ira tau. I'm happy to assist all of you. Do contact me for more info.



Do not hesitate to call/text/whats app me @ 012-7307047
PM me @ facebook: Ira Zainal
Follow me @ instagram: ira_zainal
Email me @ nazirazainal82@gmail.com



No comments: