Thursday, June 14, 2012

Small Souvenir From Our Neighbour


Pagi tadi tengah duduk2 sekali ada sorang nie dtg tanya harga nak basuh bedsheet. Bila dah bgtau berapa harga semua baru perasan rupanya neighbour kedai kami rupanya, tokei tutti frutti.
Dia nak basuh bedsheet, dah siap semua dah bg bil kat dia, dia pon dok borak2 ngn ayah, tanya bisnes camner, dah lama ke bukak dobi ape semua lah. Kira lama gak la dia borak2 ngn ayah ye lah baru jer kenal2 beramah mesra la. Siap ajak datang kedai dia. Nasib baik la kitorang memang dah gi kedai dia semalam sebab adik aku bibi x pernah try tutti frutti, pastu balqis plak asik sebut nak gi Batu Pahat (balqis panggil TF Batu Pahat sbb kitorang pernah lepak kat TF Batu Pahat dekat 4 jam).
Dekat2 tgh hari, tetiba owner TF nie dtg kedai aku lagi tapi dia dtg siap bawak 2 kotak kecik. Dia cakap ada souvenir sikit nak bg kat kitorang, ye lah sbb ms opening kedai dia, dia x jemput pon kitorang, dia just jemput kedai sebelah je (deret kedai aku nie hanya ada 3 kedai yg ownernya org melayu, kedai sblh aku, kedai aku ngn TF). Bila dia dah keluar tu aku pon bukak la kotak kecik tu, rupanya dlm tu ada mug TF.  Cantik je mug dia walaupon simple. Dapat la 2 biji mug TF leh guna utk minum air kat kedai nie.
* 1st time update blog guna tab, so cam terkial2 & xtau la rupa dia cam ner...
Published with Blogger-droid v2.0.5

4 comments:

eyndayusoff said...

Cute mug tu :-)

ira_kecik said...

kan simple but nice...

ct rahani said...

mmg cute mug tuh.. sy pun x penah gi lg kt TF tuh.. hehe..

ira, nak bitau jer.. leh x disablekan word verification kt kotak komen nih.. susah la nak komen sbb asyik salah masuk je word tuh.. sori ye klu terasa.. :)

ira_kecik said...

ct rahani: rasanya cam ira dah disable kan, tp still keluar lagi ye, k nanti ira try cek balik ye.... tak terasa pon lah ct....