Tuesday, May 18, 2010

Makan @ Gerai Yong Yong

Salam semua...........

Entry nie sebenarnya erita hari Jumaat 2 minggu lepas, tapi disebabkan minggu lepas kan aku tak bersiaran jadi cerita nie pon terperap la...... sekarang nie baru la nak cerita.

Hari Jumaat 2 minggu lepas aku malas masak so malam tu bie ajak makan kat luar jer tapi dia tak cakap la nak makan kat ner. Tup2 dia terus ke arah bandar nak gi makan kat gerai ikan bakar faveret kitorang. Tapi aku nie tak tau la plak nama tempat tu. Tapi kedai2 nie semua dulu yg kat dataran JB dulu pastu tukar kat tempat nie.

Ni lah gerai dia, Gerai Yong Yong.

Bie order ikan pari bakar, siput sedut black papper, than aku nk makan tauhu bakar. Air plak, aku order cikong suam, bie plak jus tembikai. Untuk balqis bie belikan otak2. Suka pulak dia makan otak2 tu.

cikong suam aku

jus tembikai bie

siput sedut black papper

ikan pari bakar sambal

tauhu bakar

Bila makanan dah sampai ape lagi...... mula lah acara santap pulak sampai tak toleh kiri kanan......

bie tengah makan siput sedut

balqis with otak2

tuan blog nak kena ada gak ye......

So lepas jer makan aku ajak bie gie kat Bazar JB, jalan2 cuci mata. Sekali sekala masuk town memalam best gak.......

No comments: