Thursday, July 08, 2010

Telur Kukus

Assalamualaikum semua.......................

Dah makan lunch? Kalau dah alhamdulillah....... Aku tak makan lunch ari nie, aku pose ganti.... banyak lagi la yg nak kena ganti hehehehe..........

Ari nie nak citer pasal makanan ye semua...... Nak citer pasal telur kukus. Tau ke tak telur kukus nie? Ala telur yg dikukus la. Sebenarnyer kan aku baru jer beli kukusan masa gi Terengganu ari tu, so sekarang nie asyik la dok mencari resepi kukus2 nie, so terjumpa la satu resepi kukus nie iaitu telur kukus. Pulak tu bahan2 utk buat telur kukus nie sangat la mudah. tu yg terus jer buat utk makan dinner mlm kelmarin. Kalau nak resepi dia meh tgk kat sini ye.

Telur Kukus yg aku buat nie rupa tak lah cantik tapi bila dah masuk mulut sedap bie kata....... aku pon cakap sedap gak, memang tak rugi la try, cuma ada muak sikit ar sebab ada udang kan. Aku rasa kalau takde udang lagi tak muak & lagi sedap. So next time aku nak try tak nyah letak udang plak or letak udang kering ker or letak chai po.

telur kukus ku....

So kawan2 yg tak pernah try wat tu cuba lah resepi nie ye.......Selamat mencuba....



No comments: