Monday, August 03, 2009

Tak Sihat

Gambar Ihsan Dari Mr. Google


Bulan Ogos dimulakan dengan hari2 yg tak sihat...... aku selsema, balqis pon selsema, bie plak batuk2. Dah la sekarang nie musim influenza A H1N1, penyakit yg sgt2 berbahaya buat masa sekarang nie..... Dah menular ke negeri Johor plak..... ish takut nyer.....

Bila dah tak sihat nie, sumer keja nak buat rasa malas jer...... nie selsema sampai mata pon dah tak leh nak bukak, asyik bersin jer dari tadi tak berenti2..... pening dah kepalo den nie...... Kalau boleh nak dok kat umah baring jer........ cam dah tak larat dah nie, badan pon dah rasa cam tak sedap jer...... jgn ler demam........


Ape2 pon, semua kawan2 jaga kesihatan bebaik, kalau sakit, demam, selsema terus gi jumpa doktor, aku nie pon nanti balik nak ajak bie gi klinik. Ye lah kan, bila ada penyakit berbahaya yg merebak sekarang nie, baik la kita ambil langkah berjaga2, mencegah daripada penyakit nie berjangkit ke keluarga kita pula......


hati-hati semua...............

9 comments:

Mulberi said...

Aaaaaaaaaaachummmmm!!!
Take care yek!
Mudah2an demam biase2 jek.. takde sangkut paut dgn lain2 demam tuhh

iNa said...

Salam ira..
x sihat ya??
skrg nie mmg ramai yg demam...
batuk2..selsema..huhuhu...

anyway..semoga cpt sembuh ye..
balqis pon...cpt sembuh ya...
mkn ubat tau...

que_zul said...

akak pun demam gak..sakit satu badan..smlm pi klinik, penuh org..smeua demam...

mirza pun demam gak dr sabtu lepas...

letih badan ni...

CintaKu Iman said...

ira..semoga cepat sembuh yaaaa....balqish pun sama.....

Nana said...

get well soon ek..
tu la aku pun takut musim2 H1N1 ni..minta dijauhkan la..

ira_kecik said...

mul.... thanks, hopefully tak de la sangkut paut ngn virus skrg nie...selisih jer....


ina.... thanks... harap ira ngn balqis cepat sembuh juga.... penat la sakit nie...


quezul..... kak lina ngn mirza pon demam gak ke.... semoga cepat sembuh juga.... sekarang nie kalau gi klinik memag nampak org demam jer kan....


kak nani & nana..... harap2 kami ank beranak cepat sembuh..... takut la sekarang nie...

eynda said...

Moga cepat sembuh :-)

ira_kecik said...

thanks kak eynda....

adha said...

waaaaa ramai nye ygt ak sihat...

aku pun samo... smlm laki bini dok umah.. tp laki aku sehat.. aku jek yg demam.. hopefully tak jgnkit kat anis