Wednesday, January 06, 2016

Happy New year 2016!!!

 Assalamualaikum...... 

Hari ini dah 6 Januari 2016. Rasanya belum terlambat lagi kalau Ira nak wish Happy New Year kepada semua pembaca blog kesayangan Ira ni. Iye..... kesayangan cuma tak sempat-sempat je nak update blog.... huhuhuhu..... In sha Allah azam tahun ni salah satunya ialah nak update blog setiap hari kalau boleh. Ira cuba nak adakan jugak masa untuk update blog. In sha Allah.....





Kalau cakap pasal tahun baru, mesti tak lari daripada cerita tentang AZAM tahun baru kan? Masing-masing mesti akan pasang azam untuk dicapai pada tahun tersebut. Sama jugak dengan Ira. Ada jugak pasang azam baru. Azam lama yang tak tercapai lagi kita bring forward ke tahun baru.




Tapi seberapa banyak pon azam yang kita dah tetapkan, kalau kita sendiri yang tak berubah, kita tak move on dan kita sendiri yang sambil lewa, still rasa selesa dengan keadaan kita, nothing will change..... So untuk pastikan azam dan matlamat kita tercapai, first thing is to out from your comfort zone.




Kita rasa takut untuk berubah tapi hakikat sekarang ni kalau kita tak berubah langsung itu yang paling menakutkan. Orang lain dah move on jauh, dah capai semua impian matlamat mereka, tapi kita still kat situ je, kat dalam dunia kita sendiri. Sampai bila kita nak macam gitu kan. So cuba tahun baru ni, tahun 2016 kita try ubah cara kita, keluar dari comfort zone dan terus berusaha untuk berjaya. Peringatan untuk ira jugak. Sama-sama kita ingat mengingati.... Jangan takut, jangan biarkan perasaan takut itu membunuh impian kita. Kita pasti akan tahu masa yang sepatutnya untuk kita berubah. dan mulakan langkah dengan berani. In sha Allah......




Semoga tahun 2016 adalah tahun yang bermakna buat kita berbanding tahun-tahun sebelum. Jom kita cipta memori-memori kejayaan dan memori indah sepanjang tahun 2016 ni.
Amin.... 






2 comments:

Mummy Chubby said...

happy new year ira... semoga terus sukses ye..he he heee

ira zainal said...

Thank you Mummy Chubby..... same goes to you too....