Tuesday, December 22, 2009

Hutan Bandar MPJBT - Part 1

Assalamualaikum......

Baru berkesempatan utk update blog, celcom broadband unstable la... kejap ok tetiba disconect pulak... buat org hangin jer kan.....

Kali nie aku nak citer pasal jalan2 ke Hutan Bandar MPJBT. Kan last friday negeri Johor cuti Awal Muharam, so lepas breakfast kat kedai ajak la bie gi Hutan Bandar Majlis Perbandaran Johor Bahru Tengah (MPJBT). JB nie ada 2 Hutan Bandar, satu kat jalan Tasik Utara, satu lagi yg aku gi nie la, kat Mutiara Rini. Kami nie memang tak pernah pon sampai kat hutan bandar MPJBT nie so nak ke sana tu ada lah berpusing2 dekat sejam gak........

Bila dah sampai, dekat nak tengah hari gak la... tapi nasib baik ler cuaca redup, tak panas sgt. Hutan bandar tu cantik, ye lah baru jer setahun dibuka kan... tapi memang nyaman jer kat sana tu, pemandangan pon cantik. Memang sesuai tuk bawak family beriadah, main layang2, bersenam, dating......hehehehe

Cantik kan pemandangan, ada laman2 yg dihias oleh majlis2 daerah sekitar johor, siap dibina astaka / pondok tuk berehat & dihias dengan pokok bunga cantik2....

Playground & tempat excercise pon banyak kat hutan bandar nie..... boleh bersenam, anak2 boleh main2 kat taman permainan

Setiap astaka yg kami singgah mesti ada gambar yg kami amik sebagai kenangan

seronok betul Balqis main gelongsor kayu tu...

cantik kan pintu pagar kayu tu, cam rumah lama2.....

Dah puas jalan2, ape lagi kitorang pon balik rumah rehat......

3 comments:

Nana said...

beznye jenjalan mcm xde org je

ira_kecik said...

nana : sebenarnya org kat situ ramai, tapi tak ramai yg jalan2, ramai yg duduk & layan anak2 main layang2 & playground

iNa said...

wah...
cntik dh hutan bandar ni...
dulu mase duk jb hutan bandar ni xde ape2 pon....juz ade kedai mkn je...

dulu umah hubby ina dkt hutan bandar ni...kuarters imigresen..