Friday, October 30, 2015

Congrats My Leaders CDM Ain & DDM Syikin

Assalamualaikum w.b.t


Yeay.... bertemu kita kembali selepas last post pada 21 Oktober... hehehe...
Hari ni Ira nak share cerita yang best buat team kami The Diamond Circle... Cerita apa ye? Cerita kejayaan dua orang leader dan mentor Ira dalam bisnes bersama Sahajidah Hai O ni. Siapakah orang yang dimaksudkan? Siapa lagi kalau bukan CDM Norain Mohd Nizar dan DDM Nurasyikin Salleh.


Kedua-dua leader Ira ni yang sebelum ni Ira tak kenal langsung berjaya untuk naik ke satu lagi tingkat dalam bisnes iaitu naik pangkat sebagai Crown Diamond Manager (CDM) dan Double Diamond Manager (DDM). Congrats to both of you..... Ira bersyukur sangat sebab Ira salah seorang daripada anak didik dan protoge mereka berdua. Tanpa kenal putus asa dan jemu mereka sentiasa membimbing Ira dan rakan bisnes yang lain untuk terus maju dan ke depan.


CDM Ain & DDM Syikin


CDM Ain telah mencapai impiannya untuk naik pangkat CDM dengan income bulanan minimum sebanyak RM15,000 sebulan, 2 - 4 jam sahaja waktu bekerja, hanya dalam masa 4 tahun. Cuba bayangkan ada tak sesiapa yang sanggup bertahan dalam sesuatu bisnes selama 4 tahun? Paling-paling tidak pon setahun dua je lepas tu dah cebur bidang lain....




Jom Ira share sedikit latar belakang dan kejayaan yang pernah CDM Norain dapat sepanjang perjalanan beliau untuk sampai ke tahap sekarang.

Nama: Norain Mohd Nizar
Umur: 33 tahun
Pekerjaan : Engineer di MMHE
Status: Berkahwin - Mama kepada 2 orang anak
Mula Bisnes: 2012

Pencapaian yang pernah CDM Ain dapat ialah beliau pernah menyiapkan sales RM100,000 sebulan dalam keadaan berpantang, menerima anugerah Car Fund, telah melancong ke 9 buah negera secara percuma dengan SHOM dan yang terbaru ialah mencapai pangkat CDM pada September 2015.

Beliau seorang yang amat komited dengan apa yang beliau lakukan. Seorang mentor yang memberi sepenuh jiwa raga terhadap bisnes. Sanggup berkorban masa, wang ringgit dan tenaga untuk membantu rakan kongsi beliau di mana sahaja.


personal coaching dengan CDM Ain

sewaktu Majlis Penganugerahan SM/SSM 2015

tulang belakang dan penyokong tegar CDM Ain, suaminya En. Ezamshah


Ok next kita cerita tentang my direct leader iaitu DDM Syikin Salleh. She is one of my great leader, my close friend, my great mentor also. Dari tak kenal kami boleh menjadi rapat, berkongsi apa sahaja masalah personal mahu pon bises. DDM Syikin juga naik pangkat sebagai Double Diamond Manager (DDM) pada bulan September 2015 dengan group sales terkumpul sebanyak RM720,000.




DDM Syikin merupakan seorang Ex-Banker di sebuah bank di Singapore. Sekarang beliau seorang full time mompreneur. Punya 2 orang anak perempuan yang cantik dan comel. Walaupon sibuk menguruskan anak dan hal rumah tangga masih lagi mampu untuk berbisnes dengan jayanya dan memberi tunjuk ajar kepada rakan bisnes di bawahnya. Malah anak-anak dan suami beliau meprupakan pemangkin semangat untuk beliau lebih berjaya.


 Personal coaching dengan DDM Syikin Salleh


sewaktu Majlis Penganugerahan SM/SSM 2015


suami yang sentiasa memberi kekuatan dan semangat buat DDM Syikin


Last but not least Ira nak wish Congratulation to both CDM Ain & DDM Syikin atas kejayaan yang mereka kecapi. Ira nak ikut rapat-rapat uolls berdua, nak tap aura kejayaan korang. Doakan kejayaan Ira juga... in sha Allah.....



No comments: