Friday, October 30, 2015

Panduan Pemakaian dan Penjagaan Premium Beautiful

Entry sebelum-sebelum ini Ira ada cerita bagaimana untuk dapatkan ukuran bagi Premium Beautiful dan bagaimana cara yang betul untuk pakai Premum Beautiful corset. So kali ni Ira nak share pulak panduan pemakaian Premium Beautiful corset dan cara untuk menjaga Premium Beautiful corset untuk mengekalkan kualiti dan keberkesanan PB.


1. Panduan mencuci (cucian tangan sahaja)

Dilarang mencuci menggunakan mesin basuh, PB akan rosak dan menjejaskan fungsi F.I.R yang terdapat pada produk. Rendam PB ke dalam air pada suhu yang rendah sekitar 30'C - 40'C. Gunakan pencuci khas untuk PB iaitu PB Wash atau mandian bayi yang tiada klorin ataupon bahan kimia.




Mencuci bahagian kotor atau bahagian berpeluh dengan menggosok atau mengurut perlahan-lahan dengan tangan. Biasanya bahagian pinggul lebih kotor, gosok dengan menggunakan tangan semasa mencuci untuk mengelakkan kerosakan.


2. Panduan menjemur

Jangan jemur di bawah sinaran matahari atau udara yang panas (ini akan menjejaskan kualiti kain dan menyebabkan warna menjadi pudar). Penjemuran dilakukan dengan menterbalikkan bahagian dalam ke luar dan betulkan bentuk serta ratakan kedutan-kedutan yang wujud. Jemur sebaik sahaja selesai membasuh untuk mengelakkan kedutan. Jemur di tempat udara mengalir.


3. Pemakaian minima 8 jam sehari

Mesti mengekalkan disiplin pemakaian 8 jam sehari. Pakai lebih 8 jam lagi afdhal, tidak memudaratkan. Tetapi memadai dengan 8 jam sehari pada waktu yang paling aktif bekerja, contoh semasa waktu kita bekerja di pejabat.




4. Minum air putih secukupnya

Amalkan minum air secukupnya (minimum 8 gelas sehari). Bila anda kekurangan air tandanya sangat cepat, pertama kali anda memakai Premium Beautiful anda akan merasa pening kepala kerana kekurangan medium air di dalam badan.


5. Tahu cara-cara pemakaian yang betul.

Untuk tahu bagaimana cara memakai Premium Beautiful dengan cara yang betul boleh rujuk sini.


Di sini Ira sertakan juga beberapa peringatan untuk semua!





* dilarang menggunakan syampu atau losyen yang beralkali tinggi
* dilarang menjemur pakaian di bawah sinaran cahaya matahari
* dilarang menggunakan seterika
* dilarang menggunakan mesin basuh
* dilarang memerah Premium Beautiful untuk tujuan mengeringkan air
* hindari dari menggunakan air panas


Premium Beautiful tu uolls boleh jer basuh hari-hari, bergantung pada penggunaan. Ada yang pakai 2 - 3 hari baru cuci. Tapi kalau uolls dah rasas macam tak selesa, gatal-gatal tu uolls basuh je lah. Itu disebabkan oleh toksin banyak melekat pada Premium Beautiful uolls. Tapi kalau uolls ada masalah kulit sensitif, baik uolls basuh hari-hari. jangan risau sebab fabrik Premium Beautiful tak mereput dan tak luntur warna. Premium Beautiful pon cepat kering sebenarnya, malam ni cuci, esok pagi dah kering dan dah boleh pakai semula.


Ok, ira harap entry kali ni dapat la bantu uolls ye. Kalau ikut betul cara penjagaan, in sha Allah premium Beautiful uolls memang akan tahan lama.


Kalau ada yang uolls tak faham dan nak tanya Ira boleh contact Ira:

Call/text/whatsapp: 012-7307047
Facebook: Ira Zainal
Instagram: ira_zainal
Email: nazirazainal82@gmail.com



No comments: