Friday, June 04, 2010

Wedding @ Melaka - Part 1

Kami semua sampai kat Kg. Morten dalam pukul 11.30 malam. Sampai2 jer terus la ke rumah pakcik aku, adik ayah aku, kitorang panggil Pak Bakar.

Sampai situ, duduk2 sekejap kemudian kami dijamu dengan nasi putih, roti putih, kuih muih, sup daging, asam pedas melaka yg sememang nyer pedas bagi aku la....... but i like..... lepas duduk2, makan2, lepas tu dok bersembang la semua2 ahli keluarga, sebabnyer memang kitorang nie jarang sekali berjumpa dengan pakcik aku yg sorang ni, maklum la kerja polis, susah nak cuti, kitorang plak jarang gi umah dia, dia plak jarang balik kg & join agenda family. So bila dah berjumpa sekali sekala mcm nie memang banyak benda la yg nak disembangkan. Plak family belah ayah aku nie kalau dah bersembang tahan sampai ke pagi......

ye lelaki sorang tu lah pakcik aku Pak Bakar

bibi & ayah

Sambil2 berbual tu ada gak la yg menyanyi karaoke. Ada yg suara ok2 sahaja, ada yg suara ala2, suara yg sakit telinga bila dengar pon ada gak... kami nie dok gelak2 jer la..... hehehe tak baikkan? Cousin aku pon aa gak yg nyanyi karaoke, tapi suara dia nie memang sedap ar didengar...... aku tak tipu beb, dia nyanyi jer ada sorang cik pon leh terpegun dengar suara dia terus beralih duduk, duduk dekat2 ngn cousin aku yg tengah nyanyi..... hehehehe kitorang cakap Cik Wan dah ada peminat..........

Dalam pukul 1 pagi kitorang pon terus la ke homestay yg disewa oleh Pak Bakar. Maklum la masing2 ada anak kecik kan, lg pon mata dah berat. Tapi bila sampai kat homestay tu, mata masing2 tak leh lelap sampai ler kul 4 pagi......termasuk ler anak dara aku nie, bila ramai kawan paksa tido pon tak nak.... ayah aku dah bising dah budak tu tak tido paksa aku angkat dia masuk bilik, melalak la budak tu tapi lama2 tido gak, sebab mata tu memang dah ngantuk tapi paksa mata tak nak tido, dengan aku la sekali tido sampai pagi...... Yg lelaki nie sumer keluar gi ngopi kat warung, tapi bie tak ikut sebab penat balik keje terus gi Melaka than kena tukar tayar lagi tu yg sampai jer homestay terus tido.....




No comments: