Tuesday, May 26, 2009

Kegatalan melanda.......



Kegatalan melanda? Melanda siapa? Bukan aku? Bukan juga balqis? No no no.........


Hehehe kegatalan tu melanda bie la...... selepas jer aku bersalin kan balqis bie nie cam ada alahan @ alergik pada makanan, tapi makanan tu makanan yg paling best plak tu. Nak tau ape dia? Bie alergik @ alahan pada ayam...... kesian bie, kalau dia makan ayam jer nanti badan2 dia terus jadi gatal2 cam kena gegata tu. Masa tu memang la bie tak kan duduk diam, asik tergaru-garu jer tangan dia.... org dah larang pon dia punya tangan still nak menggaru gak.... sampaikan satu masa bila dah banyak sgt, aku amik pisau tekap2 kat tempat yg gatal tu, org tua2 cakap kalau wat camtu nanti leh mati kan kegatalan tu, ye ke idok tak ler aku tau janji aku wat jer tuk kurang kan kegatalan bie tu....


Beberapa bulan yg lepas bie ada gi Poliklinik Penawar kat Kg. Pasir tu, klinik tu dah jadi cam family clinic coz kalau aku ker, balqis ker atau bie ker sakit memang kitorang akan gi klinik tu coz doktor dia pompuan & very the friendly...... masa bie g klinik tu masa tu bie tgh demam so gatal2 tu pon kuar la sebab panas kan, ape lagi doktor pon bagi la satu injection tuk kurang kan gatal tu, but bukan kurang kan gatal tapi gatal2 tu hilang terus. dengan bangga nyer bie leh makan ayam balik......tapi.......


Alkisahnyer...... semalam lepas amik balqis, bie nie tanya la aku nak makan kat kfc tak (nak pujuk aku la tu sebab malam sebelum nyer tak jadi makan, sebab nyer ade la......) so aku pon kata ok lah kita makan kat kfc, tapi lupa bawak kupon yg dapat dari petronas tu, so bie kata pergi jer lah janji aku dapat makan kfc. Lepas jer makan ayam kfc tu, ha... ape lagi kat situ gak bie dah start tergaruk2, kata nye dah start balik ke gatal2 nie...... bie dah tak tahan dah nie, gatal sangat2 dah nie, cepat ler makan...... di suh aku cpat makan..... bie cakap agak nyer vaksin dari injection tu dah habis kot sebab tu gatal2 tu datang balik..... agak nyer la..... nanti kalau gatal lagi kita gi klinik esok yer bie...... kesian kat bie tergaruk garuk......


Walau camner skali pon, sayang tetap sayang kat bie walau pon bie ada gatal2...... hehehehe.....

4 comments:

Nanie Dean said...

loh...siannyer hubby u x leh makan ayam..abis tu telor ayam leh makan x ira?? amboi setiap kali makan ayam kena suntik vaksin lak nanti...hehehheee....semoga hubby awak cepat sembuh yeaaa...

adha said...

gatal makn ayam tak pe.. jgn gatal carik ayam... wakakak...

** rajinnye tolong masak... kalau laki aku masak cam tu, harus la aku pose sunat sehari.. hua3...

** geramnye aku tgok anak dara ko neh tau.. samo cam anis.. tau sebut ayah.. kalau nanges jek, ayayah.. ayayah.. haih...aku yg jg dia ari2.. ayah dia yg dia sebut... huhuu

ira_kecik said...

kalau carik ayam..... mau pisau kat tgn aku tu aku cucuk2 kat dia hahahaha.... berani la cari.....

tu la pasal, bebudak nie memng ar kan, kita yg jaga dia tapi ayah/papa dia yg dia sebut dulu.....

mizzblackbeauty said...

slalunya org alah ngan seafood ni ayam plak...kesiannya