Wednesday, April 21, 2010

No Rice

Hari Jumaat & Sabtu yg lepas adalah hari no rice kat umah aku. Sebabnyer tekak aku nie kadang2 jemu gak makan nasi putih nie. So disebabkn aku jelak makan nasi putih seminggu aku pon masak2 la spagetti & mee sahaja utk lunch & dinner....... Sonang koje, tak yah nak masak banyak lauk kan, satu menu sahaja sudah siap............

Jumaat - aku masak spegetti carbonara guna sos carbonara dlm tin tu jer...... untuk lunch & dinner, senang sekali masak jer, malam tinggal hangatkan kuah. Lgpon biasanya hari Jumaat bie balik keje lewat, tak yah hangat banyak2 lauk kan, satu jer dah siap leh dimakan.....

masak sendiri leh la bubuh kuah bebanyak.... kalau kat restoren ciput jer kan.....

Hari Sabtu plak, aku memang malas nak masak lauk2 bagai sebab makan untuk lunch jer. Malam plak memang plan nak makan luar, nak makan kacang pool haji kat Larkin. Kebetulan plak ibu ayah nak datang umah plak siang tu, so aku pon terus la menggoreng mee hoon untuk lunch tu. Aku leh jamu ibu ayah ngn adik makan sekali. Siap bertambah2 makan ayah ngn adik..... Sedap la tu agaknyer......(perasan jap...... :p)

walaupon takde rencah udang sebab takde stok, tetap licin mee hoon aku.....







3 comments:

adha said...

da pose lagi ko... aku tak gerak2 jugak.. hadoih degil sungguh..

mcm aku ar.. tido kat hall.. lapang...

kiutnye balqis..mkn roti sama pejam mata

eynda said...

Lapaaaarrrrrr..... :-D

ira_kecik said...

hehehehe jom makan kak eynda.....