Thursday, June 11, 2009

Kena cucuk

Ingat lagi tak entry "Kegatalan melanda"....... hehehe ni la sambungan dia......


Hari Selasa balik dari kerja bie muka dah lain jer..... cam org demam, tak larat nak bangun, ampai jer umah mak long bie pon bammmmm terus baring kat kerusi panjang tido.... dalam kul 8 tu aku kejutkan bie bangun suh makan malam sebab dia tak makan ubat lagi kan, so lepas makan aku bagi panadol dua biji kat bie tuk makan, lepas tu dia sambung baring balik. Dalam kul 8.30 malam kitorang pon balik la umah, sampai umah aku soh dia mandi. Lepas jer bie mandi, turun kat hall bie cakap badan dia naik gegata, hmmmmm ape lagi mula la tangan dia tu nak menggaru jer..... aku cakap kat bie, bagi aku mandi dulu pastu aku sapu kan calemine lotion tu. lepas aku dah siap mandi sumer, aku turun la bawak calemine lotion tu pi sapu kat tempat2 yg gatal tu.... dah siap sumer terus la bie tido sampai pagi.....


Semalam pagi, dia tak larat nak bangun, bie cakap kepala dia pening sangat... So aku ajak dia gi klinik yg selalu kitorang pergi tu..... ape lagi kena cucuk lagi la kat montot.... doktor tu cakap ubat tu sebenarnyer bertahan tuk 3 bulan sahaja. Maksudnyer lepas 3 bulan mesti gatal2 tu naik balik..... aduh kesian laki aku nie...... On the way dia hantar aku g keja dia tanya, lepas 3 bulan nie dia mesti kena cucuk lagi ke? aku cakap agaknyer la sebab doktor cakap ubt tu tahan tuk 3 bulan jer..... kita tgk jer la nanti eh..... lepas hantar aku kat ofis, dia pon terus balik umah, makan bubur mcd, makan ubat sambung tido sampai petang.........


Kesian plak kat bie, bergantung pada ubat la plak tuk elak kan gatal2.......sabar ye bie..... syg ngn balqis syg kat bie.....



No comments: