Thursday, June 18, 2009

Balqis demam.....

Pukul 5.45 pagi tetiba jer balqis melalak2, ingatkan dia nak tek la, bila sua kat mulut, lagi kuat dia melalak, galih kan ke kiri salah, ke kanan pon sama asik melalak jer.... masa galihkan dia tu rasa la kepala balqis nie, panas, pegang leher dia pon panas, nie mesti balqis demam nie.... gi amik termometer letak kat telinga dia, bila cek tengok suhu dia dah 33 degree. Alamak dah la ubat demam kat umah dah habis, bukak seluar dia, salin kan pampers pastu bagi gak tek, tinggi kan kepala dia supaya balqis selesa siki... ha... baru la nak minum., sampai tertido balik balqis.......


Sebelum keluar rumah pagi tadi baca lagi suhu badan dia, dah kurang ke 32 degree...... sampai umah mak teh, bagi tau la balqis demam, mak cakap balqis nyer ubat demam yg kat umah mak pon dah habis sebab bagi adam minum ari tu. Yg adam nyer plak tak bawak. Habis tu camner nie? Mak cakap takpe kang tengah hari bapak adam balik kang tanya ada ubat demam tak, pinjam dulu..... huhuhu kesian anak mama, demam pon sampai kena pinjam ubat ngn org.... sabar eh sayang..... nanti mama balik keja kalau still panas lagi mama bawak gi klinik k.



8 comments:

que_zul said...

la ciannyer....skrg musim demam la ira..mirza pun baru baik demam...kena sentiasa simpan ubat demam dan ubat cucuk muntut...kalo bb panas sgt bahaya..takut kena sawan pulak...kalo badan bb dedor, letak towel basah atas kepala dia...biar turun sket suhu panas tu...ecehhh...akak berangan jd cikgu pulak....hehe...

ira_kecik said...

hehehe..... aah kan, akak kan banyak pengalaman.... mirza asik demam jer......kesian plak, tapi badan dia tak susut tak pe...... balqis nie takut menjangkit ngn adam tu, sebab adam baru jer lepas baik demam...

que_zul said...

mirza demam tumbuh gigi...setiap kali tumbuh gg, mesti demam...tensen jer...
susut gak..sblm ni dekat 14kg..la ni tinggal 13kg jer...seminggu dia tk mo makan masa demam tu...

eynda said...

Moga balqis cepat sembuh....hannah kalau demam pun boleh detect masa dia nyusu badan...rasa panas je mulut dia...haa...tau la dia demam....susah hati kan kalau anak tak sihat....

ira_kecik said...

Balqis nie pon agaknyer nak tumbuh gigi gak kot, tapi gigi2 sblm nie tak plak dia demam, nenek dia cakap balqis nie demam sbb nak dapat akal sekali harung, jalan, merangkak,tumbuh gigi, bercakap kot.....

ira_kecik said...

tu la pasal kak eynda..... susah hati nie, dah la malam nie nak ke melaka... nak jalan jauhpon hati tak senang bila anak tak sihat.... huhuhu...

iNa said...

cian Balqis..moga cpt sembuh ye... :)

ira_kecik said...

harap2 la kan ina.... risau nie.....