Tuesday, July 07, 2009

Balqis Kena Gatal2

Balik dari kerja ari Sabtu lepas aku perasan kaki balqis merah2 cam kena gigit nyamuk, ingatkan betul la kena gigit nyamuk so sapu ngn kapur makan. sampai petang tgk tak hilang gak merah2 tu. Time nak mandikan dia baru perasan kat tangan ngan kat badan dia pon ada gak merah2 tu. Balqis pon cam tak selesa jer, agaknyer gatal kot. Lepas mandikan Balqis aku sapukan calemine lotion kat badan, kaki tangan dia yg merah2 tu, sejuk jer rasa tu yg diam jer dia, tapi bila nak pakaikan baju jer dia nangis cam tak kasi sarung baju kat badan, nak butang kan baju dia pon ditarik baju tu.......



Pagi Ahad tu sebelum mandikan Balqis, tengok gatal2 tu dah takde, so ingatkan dah baik la..... mandikan dia cam biasa than pakaikan baju sumer sebab nak gi umah popo ngn ibu ayah....lepas mandi kan dia dah siap pakai baju sumer skali tengok ada lagi gatal2 tu, merah2 plak tu..... hish...... camner leh ada balik nie, tadi kan dah hilang? So sapu lagi calemine lotion tu....... kat umah popo tengah duduk2 tu peratikan jugak ler tangan badan Balqis nie takut melarat plak dia nyer gatal2 kan, hmmmm.... memang ada pon. Aku cakap kat bie, nanti lepas balik dari umah popo, gi belanja kat giant pastu balik umah mak (mil) kejap than terus gi klinik sebelum balik umah. Nasib biak la Balqis tak demam ke ape kan, tapi masa kat umah mil, dah rasa badan dia cam dedar jer.... tetiba Balqis muntah plak.... lagi la tak senang hati aku nie....... balik dari rumah mil terus gi Klinik Praba dekat ngn umah. Doktor tu cakap mungkin Balqis terkena hama kot tu yg gatal2, dia pon tak pasti kan sebab aku cakap dia kena kat umah babysitter. So doktor bagi ubat demam, selsema dengan ubat (cream) sapu & doktor pon tak kasi aku hantar ke umah babysitter ari Isnin sebab takut berjangkit ke kan, so Isnin aku pon amik cuti dok umah ngn balqis. Mujur la sekarang nie Balqis dah baik, sejak sapu cream tu gatal2 Balqis pon dah hilang, malam pon aku tengok gatal2 tu dah takde langsung. Alhamdulillah........



4 comments:

queline said...

budak2 ni kulit sensitif..mm pun penah kena lepuh2 kat tgn dan kaki..tk tahu ler kena kat mana..tahu2 dh ada jerk..kdg2 alergi makan pun leh jd camtu gak...

eriey said...

budak2 ade juga elergi nge mende2..bergantung pd badan..ank2 eriey seme kulit alergik juga..kena standby ubt laa salu..huhu kesian Balqis!

mizzblackbeauty said...

bebudak nie kuat berpeluh lebih lagi bila cuaca panaskan 2 yg kadang klua ruam /gatal.

ira_kecik said...

tapi kak intan, yg nie bukan ruam, but cam gegata tu, tapi tak besar la, just kecik2 jer....