Saturday, July 04, 2009

Melaka Tropical Fruit Farm

Selepas habis perhimpunan belia kat dewan Tangkak, kitorang pon pergi ke Melaka Tropical Fruit Farm di Sungai Udang

Camner nak gi ke fruit farm tu, tengok kat map bawah nie, klick kat gambar kalau nak besar

Melaka Tropical Fruit Farm nie di buka setiap hari dari hari Isnin hingga Ahad

Entrance Fees : RM 4.00 per Adult and RM 2.00 per Child.

Ape yg ada kat fruit farm nie? Kalau dah nama fruit farm so ada fruit la kan, tapi tak semestinya buah-buahan jer yg ada, tapi ada sayuran, padi, binatang, kolam air, ada chelet kalau nak bermalam kat situ, banyak la gak...... kat situ pon ada pokok buah yg aku sendiri pon tak pernah tengok & tak kenal pon tapi org2 lama cam ayah ngn makbusu tau pokok tu.....

Meh kita layan gambar kat fruit farm nie eh.........

Pokok Rambutan

Nie, tak ingat nama pokok ape, kalau kwn2 tau bagi tau ira ye...

Pokok Rambai

Pokok Belimbing Buloh

Pokok Belimbing Besi

Pokok Sireh

Pokok Jambu Air

Pokok Mentega, korang tau tak? Nie 1st time tengok pokok nie

Nie korang tau pokok ape? Nie Pokok Sentoi

Nie la buah Sentoi

Pokok Mengkudu

Haiwan2 yg ada kat fruit farm

ikan keli yg gemoks2


2 comments:

Nana said...

wah bez ni,mest puas ati kan mkn mcm2 buah

ira_kecik said...

bes nana......puas... paling best dapat makan rambutan, sampai berplastik2 kitorang bawak balik..... hehehehe